150 Dongeng Bubuk Bakar Al-Shiddiq Penulis Ahmad ‘Abdul ‘Al Al-Thahthawi

 Siapakah penafsir mimpi paling ulung yang dikenal zaman 150 Kisah Abu Bakar Al-Shiddiq Penulis Ahmad ‘Abdul ‘Al Al-Thahthawi

Detail Buku:

Judul: 150 Kisah Abu Bakar Al-Shiddiq
Penulis: Ahmad ‘Abdul ‘Al Al-Thahthawi
Penerjemah: Rashid Satari
Penerbit: Mizan, 2016
ISBN: 78-602-418-015-7
Bahasa: Indonesia
Jumlah halaman: 158 halaman
Jenis File: PDF
Besar file: 2,63Mb
Review: Goodreads

Deskripsi:


Siapakah insan paling pemberani, tetapi lemah lembut kepada sesama? Siapakah penafsir mimpi paling ulung yang dikenal zaman? Siapakah saudagar kaya yang rela menyumbangkan hartanya demi dakwah Islam dan pembebas para budak dari cengkeraman penguasa zalim? Siapakah pula insan yang kecintaan kepada Allah dan Rasul-Nya mengalahkan kecintaan kepada keluarganya?

Dialah Abu Bakar Al-Shiddiq, orang pertama yang memercayai kejadian Isra Mi’raj, dikala orang lain mengingkarinya. Pun melalui tangannya puluhan orang rela memeluk Islam sebab kepiawaiannya dalam bergaul dan keramahannya kepada setiap orang. Lalu, apa keistimewaan sahabat Rasul ini di mata para sahabat dan umat?

150 Kisah Abu Bakar Al-Shiddiq mengungkap kisah-kisah inspiratif dan keistimewaan sosok khalifah pertama umat Islam serta pergulatannya dalam membuatkan Islam di tengah-tengah masyarakat jahiliyah. Selamat menyelami kehidupan Abu Bakar Al-Shiddiq!

Post a Comment

0 Comments

close